بزرگان صنایع آرایشی و بهداشتی جهان را بشناسید

3,110

همه مردم اعم از زن و مرد تمایل دارند وقتی در معرض دید دیگران قرار می گیرند به بهترین شکل باشند و اصطلاحا “خوب” به نظر برسند. امروزه آرایش کردن نوعی پاکیزگی و آراستگی قلمداد می شود و محصولات آرایشی در این راستا بسیار به ما کمک می کنند.

آرایش جزیی از انضباط ظاهر است و انسان با صرف وقت برای آرایش کردن، این احساس را پیدا می‌کند که تمیزتر و مرتب‌تر شده یا احساس می‌کند که عوامل منفی را در خود نابود کرده است.

امروزه بسیاری از مردم به آرایش کردن به عنوان شیوه و سبکی خاص از زندگی یا حتی جزیی از زندگی نگاه می‌کنند و آن را بخشی از فعالیت‌های بهداشتی و مدیریت بدن می‌دانند و معتقدند آرایش باعث می‌شود پاکیزگی بیشتر به چشم بیاید.

زنان در مقایسه با مردان حساسیت بیشتری نسبت به آرایش کردن و مرتب بودن دارند و برای آنکه بهتر به نظر برسند به راحتی حاضرند تا از محصولات آرایشی مختلف استفاده کنند.

بر این اساس بسیاری از شرکت های تولید کننده به ارائه محصولات آرایشی و بهداشتی متنوعی پرداخته اند و در این زمینه رقابتی بسیار نزدیک به وجود آمده است. در این رقابت البته کسانی موفق تر هستند که توانسته اند در طول زمان به خوشنامی در تولید این محصولات دست یابند.

امروزه در بسیاری از خریدهای مردم، مارک لوازم آرایشی یا برند آن حرف اول را در انتخاب می زند.

برای یک مشتری بالقوه، یک نام تجاری راهنمای مهمی است. نام تجاری مانند پول، معامله را آسان می کند. مشتریان در روبه رو شدن با مجموعه ای از محصولات بی زبان یا محصولاتی که به سختی می شود کارکرد آنها را در یک نگاه گذرا سنجید، سر در گم می شوند و نام های تجاری هستند که کار محصولات را از نظر درک آنها و از بین بردن بلاتکلیفی مشتری راحت تر می کنند.

یک نام تجاری، چکیده ای است از هویت، اصالت، ویژگی و تفاوت یک محصول یا خدمت. یک نام تجاری، اطلاعات و احساسات مختلفی را که در یک کلمه یا علامت متمرکز شده است به مخاطب ارائه می کند. به همین دلیل است که ایجاد نام های تجاری در موفقیت یک کسب و کار، حیاتی هستند.

صنعت تولید محصولات آرایشی ، بهداشتی و مراقبتی جزو صنایع پر رونق در جهان است و بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده در سال گذشته میلادی ارزش کسب و کار این صنایع به بیش از ۳۸۲ میلیارد دلار رسیده و تقریبا ۸۵ درصد از جمعیت زنان جهان نیز به نوعی مصرف کننده این محصولات بوده اند.

از این میزان ارزش مالی صنایع آرایشی و بهداشتی، حدود ۶۰ میلیارد دلار متعلق به ۱۰ شرکت برتر تولید کننده این محصولات بوده است. این شرکت ها جزو برندهای برتر این حوزه  و دارای ارزش برند خاص خود هستند.

معنای این رده بندی این است که مشتریان به دلیل جذابیت نام ضمیمه شده به کالای تولیدی این شرکت ها به میل خود پول بیشتری برای درجه مساوی از کیفیت می پردازند چراکه در دنیای امروز این برندها هستند که مشتریان را به سوی کالاهای خود جلب کرده و اعتماد و وفاداری در آنها ایجاد می کنند.

 اما در دنیایی که برندها موجب اعتماد و جذب مشتریان می شوند، بسیاری از سودجویان از اعتبار آنها استفاده می کنند و به صورت های مختلف از جمله تکیه بر ناآشنایی مشتریان با نشانه و عنوان کامل یک برند آرایشی، محصولی تقلبی را به مشتری می فروشند.

یکی از راه‌های شناخت لوازم آرایش اصل، این است که نام محصول به صورت کاملا واضح و خوانا نوشته شده باشد. همچنین مهم است که خریدار، دیکته درست عنوان برندهای معتبر را بداند و در هنگام خرید محصول مورد نظر از برندی خاص، آن را با برند اصلی و معتبر مقایسه کند.

مثلا اگر محصول فرانسوی L’Oreal را در نظر بگیریم، می‌بینیم که اسامی مشابه این برند زیاد هستند و با دیکته Loreal یا oreal یا حتی oleral در بازار دیده می‌شوند. پس دانستن دیکته درست محصول تا حدود زیادی مانع از خرید جنس تقلبی می‌شود.

۱۰ برند برتر محصولات آرایشی

همانطور که گفته شد در میان بازار محصولات آرایشی و بهداشتی، ۱۰ برند هستند که صاحب بیشترین سهم بازار هستند. این برندها عبارتند از:

  • OLAY

شرکت OLAY آمریکا به عنوان یکی از غول های تولید کننده محصولات آرایشی جهان در سال ۲۰۱۳ دارای ارزشی معادل ۱۱.۷ میلیارد دلار بود. این شرکت از مجموعه شرکت های گروه پراکتر اند گمبل بوده و برای دومین سال پیاپی عنوان نخست برترین برندهای آرایشی جهان را به خود اختصاص داده است.

این شرکت با ارائه طیف گسترده ای از کرم ها و محصولات مراقبت از پوست و مو جایگاه تثبیت شده ای در بازار دارد و با ارائه محصولاتش در بسته بندی های خلاقانه و با کیفیت بالا، متفاوت بودن را به مشتریان خود هدیه می دهد.

محصولات آرایشی OLAY

  • AVON

شرکت آمریکایی AVON با ارزشی معادل ۷.۹ میلیارد دلار در رده دوم برترین برندهای آرایشی جهان قرار دارد. این برند مطرح لوازم آرایشی طیف وسیعی از محصولات زیبایی، خانگی و مراقبت شخصی را به مشتریان خود در ۱۴۰ کشور ارائه می دهد و بخش عظیمی از فروش خود را نیز از طریق شبکه گسترده عرضه خانه به خانه انجام می دهد. این شرکت در سال های اخیر همواره جزو ۵ برند برتر جهان بوده است.

محصولات آرایشی AVON

  • L’Oreal

شرکت فرانسوی اورئال درسال گذشته با ارزش برند ۷.۷ میلیارد دلار و با اختلافی اندک در رتبه سوم جدول برترین برندهای صنایع آرایشی جهان قرار گرفت.

گروه اورئال در ابتدا کار خود را با تولید رنگ مو آغاز کرد ولی در ادامه با تولید محصولات مراقبت از پوست و مو، عطر و … به سرعت حوزه فعالیت خود را گسترش داد و امروزه با تولید بیش از ۵۰۰ نوع محصول، سهم بزرگی از بازار محصولات آرایشی جهان را به خود اختصاص داده است.

گروه اورئال بزرگ ترین شرکت لوازم آرایشی و زیبایی در دنیاست که توسط اوژن شولر در سال ۱۹۰۹ تأسیس شد. این برند روی محصولات مربوط به رنگ مو، مراقبت از پوست، ضدآفتاب، لوازم آرایشی، ادکلن و مراقبت از مو متمرکز است.

محصولات اورئال پاریس، اومبرل، گارنیه، می بلین، ویشی و … از محصولات معروف این برند هستند.

جنیفر لوپز، اندی مک دوول، اوانژلین لیلی، کلودیا شیفر، ایشواریا رای، فریدا پینتو و بسیاری از چهره های مطرح، محصولات آرایشی و زیبایی این برند را برای مصرف کنندگان معرفی کرده اند.

محصولات آرایشی L'Oreal

  • Neutrogena

شرکت آمریکایی نیتروژنا با ارزش برند ۶.۲ میلیارد دلار در رده چهارم برترین برندهای آرایشی قرار دارد. این برند با ارائه انواع شامپو و محصولات مراقبتی پوست و مو از جایگاه تثبت شده ای در بازار برخوردار است.

انواع محصولات مراقبت از پوست مانند کرم های ضد آفتاب و همچنین شامپوهای مردانه این شرکت در بازار شناخته شده است. محصولات گیاهی یا شیمیایی نیتروژنا در بیشتر نقاط دنیا طرفداران زیادی دارد.

منتول (جوهر نعناع) موجود در این شامپو به موها و پوست سر مصرف کنندگان حس تازگی و خنکی لذت بخشی می دهد و موها را براق و درخشنده می کند.

محصولات آرایشی Neutrogena

  • NIVEA

شرکت آلمانی نیوا با ارزش برند ۵.۵ میلیارد دلاری اش در رتبه پنجم برترین برندهای آرایشی قرار دارد. این شرکت که محصولات آن در ایران با کرم های دست و صورت، محصولات آرایشی و مراقبتی ویژه آقایان و شامپوهایی که برای انواع مو دارد شناخته شده است.

در سال های اخیر توانسته جایگاه جهانی خود را در بازار بهبود داده و سیر صعودی داشته باشد. برند نیوآ محصولات مراقبت از پوست و بدن تولید می کند و مالک آن شرکت آلمانی بیرسدورف است.

این شرکت در سال ۱۸۸۲ توسط کارل پل بیرسدورف داروساز تأسیس شد. در سال ۱۹۰۰، مالک جدید آن، اسکار تروپلوویتز، با اوسریت، امولسیون آب و روغنی به عنوان کرم پوستی تولید کرد که اولین امولسیون ثابت و پایدار در نوع خود بود.

این محصول مبنایی برای اوسرین و بعداً نیوآ شد. نیوآ کلمه ای لاتین به معنای “سفیدبرفی” است. برند نیوآ به خاطر استفاده از عطر در محصولاتش معروف است.

محصولات آرایشی و بهداشتی NIVEA

  • Lancome

شرکت فرانسوی لانکوم در سال گذشته با ارزش برند ۵.۱ میلیارد دلار در رتبه ششم برترین برندها قرار گرفت. لانکوم پاریس، برند لوازم آرایشی لوکس فرانسوی است که در سطح بین المللی محصولاتش را به فروش می رساند.

این برند از سال ۱۹۶۴ متعلق به کمپانی اورئال است و محصولات مراقبت پوست، ادکلن و لوازم آرایشی به قیمت های بالا می فروشد. با این وجود لانکوم به دلیل ارائه کیفیتی بالا در محصولاتش همواره مورد توجه مشتریانش بوده است.

محصولات آرایشی Lancome

  • DOVE

شرکت انگلیسی داو با ارزش برند ۵ میلیارد دلار در رده هفتم برترین برندها آرایشی جهان قرار گرفته است. این برند که به Unilever تعلق دارد محصولات بهداشتی تولیدی خود را در بیش از ۳۵ کشور دنیا به فروش می رساند.

لوگوی این برند همانطور که از نامش پیداست یک کبوتر است. انواع کرم، صابون، شوینده های آرایشی و شامپوهای این شرکت در بین مصرف کنندگان شناخته شده است.

محصولات آرایشی DOVE

  • Estee Lauder

شرکت آمریکایی استی لادر با ارزش برند ۳.۵ میلیارد دلار در رتبه هشتم برترین برندهای آرایشی قرار دارد. استی لادر، یک خانم تاجر آمریکایی بود که به همراه همسرش، یکی از بزرگترین شرکت های تولید لوازم آرایشی را تأسیس کرد.

او تنها زنی بود که در لیست پرنفوذترین تجار نابغه قرن بیستم مجله تایم جای گرفت. او همچنین مدال آزادی ریاست جمهوری را نیز دریافت کرده است.

استی لادر محصولات تخصصی و البته گران قیمت آرایشی را در طیف وسیعی از کرم پودرها، پاک کننده های آرایشی، رژلب و ریمل و سایر محصولات ارائه می کند و مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان حرفه ای لوازم آرایشی است.

محصولات آرایشی Estee Lauder

  • Biore

شرکت ژاپنی بایور با ارزش برند ۳.۳ میلیارد دلار در رتبه نهم برترین برندهای آرایشی جهان قرار دارد. این شرکت با تولید و عرضه تخصصی محصولات مراقبت از پوست جایگاه ویژه ای برای خود ساخته است.

این شرکت مراقبت از پوست را هدف اصلی تولیدات خود قرار داده زیرا معتقد است ریشه همه مشکلات پوستی به دلیل مسدود شدن منافذ آن است و از این رو قدرتمندترین محصولات پاکسازی پوست را با استفاده از مواد طبیعی در اشکال مختلف ارائه می کند.

شعار این شرکت این است که یک هفته برو کار کن و سپس برای آخر هفته با پوستی که همیشه زیباست لذت ببر.

محصولات آرایشی Biore

  • Shiseido

شرکت ژاپنی شی سایدو نیز با ارزش برند ۲.۹ میلیارد دلار توانست در سال گذشته رقبای دیگر خود را پشت سر گذاشته و در رده دهم برترین برندهای آرایشی قرار گیرد.

این کمپانی بزرگ ژاپنی تولید کننده لوازم آرایشی و مراقبت از مو و قدیمی ترین کمپانی بزرگ لوازم آرایشی در جهان است که در سال ۱۸۷۲ توسط Arinbu Fukuhara داروساز و رئیس سابق نیروی دریایی سلطنتی ژاپن تاسیس شد.

نام Shiseido را می توان “ستایش فضایل زمین که زندگی جدید و ارزش های قابل توجهی را پرورش می دهد ” ترجمه کرد. Shiseido از سال ۱۹۵۷ شروع به تاسیس فروشگاه هایش در کشورهایی چون: تایوان، سنگاپور، هنگ هنگ، آمریکا، نیوزلند، ایتالیا و فرانسه کرد.

این برند علاوه بر لوازم آرایشی، سودا، بستنی، لوسیون، پودر صورت هفت رنگ و عطر و ادکلن نیز تولید می کرد. اولین عطر شی سایدو در سال ۱۹۹۲ بنام Feminite du Bois به عنوان عطر زنانه چوبی تولید شد. امروزه دو عطر مشهور زنانه و مردانه این شرکت به نام  Zen جزو پرطرفدارترین محصولات عطر و ادکلن در دنیا محسوب می شود.

محصولات آرایشی Shiseido


برای خواندن مطالب بیشتر در خصوص زیبایی و سلامت فردی با مجله آنلاین زیبای ایرانی همراه باشید.

موضوعات مورد علاقه خود را برای زیبای ایرانی ارسال کنید.

مطالب مرتبط
2 نظرات
  1. مریم شاه بیگ می‌گوید

    سلام
    مطالب عالی بودن

  2. مریم شاه بیگ می‌گوید

    عالی بود

افزودن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =