چطور در دوران قرنطینه کرونا دچار افزایش وزن نشویم؟

62

قرنطینه کرونا و در خانه ماندن چهار گزینه لذت بخش را بیش از پیش در زندگی شما افزایش می‌دهد، سرگرمی‌های خانگی (فیلم، کتاب و …)، خوردن، خوابیدن و کارهایی که نیاز به فعالیت بدنی ندارند. تمام این موارد باعث افزایش وزن شما خواهند شد.

ترس در بسیاری از افراد باعث استرس می‎شود و یکی از عوارض استرس زیاد خوردن است. دریافت کالری بالا باعث افزایش وزن ناخواسته می‌شود. وقتی اضافه وزن دارید، بدن شما بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، قند و غیره خواهد بود. متاسفانه ویروس کرونا در مقابل سیستم ایمنی ضعیف، خطرناک‌تر است. پس چطور در مقابل ازدیاد وزن ناشی از دوران قرنطینه بایستیم؟ سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد.

 

ورزش‌های خانگی برای دوران قرنطینه

برای ورزش کردن لازم نیست حتما به باشگاه بروید. انجام حرکات کششی و پرشی در خانه هم ممکن است. اگر می‌توانید حلقه یا طناب بزنید. ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش در روز علاوه بر حفظ آمادگی جسمانی، به کاهش وزن و افزایش قدرت سیستم ایمنی شما کمک خواهد کرد.

از جمله ورزش‌های خانگی مفید، می‌توان به دراز نشست، حرکات پروانه، شنا و غیره اشاره کرد.

 

کنترل افزایش وزن

 

برنامه غذا خوردن

یکی از مهمترین نکاتی که باید در دوران قرنطینه فراموش نکنید. تعیین یک برنامه غذایی مبتنی بر کالری و وفادار ماندن به آن است. برای اینکار چند مرحله زیر را انجام دهید.

  1. بر اساس قد و جنسیت، وزن ایده‌آل خود را با نرم افزار‌های موجود در اینترنت محاسبه کنید.
  2. اگر دارای اضافه وزن هستید، یک رژیم کم کالری را که شامل سبزیجات و پروتئین‌ها است را انتخاب کنید تا به وزن مناسب برسید.
  3. اگر کمبود وزن دارید، رژیم پر کالری را انتخاب کنید و پس از رسیدن به وزن دلخواه، میزان کالری‌ها را ثابت کنید.

فراموش نکنید، حذف مواد غذایی تنها به سیستم ایمنی و سلامتی شما صدمه خواهد زد. سراغ رژیم‌های عجیب و غریب نروید و رژیم‌های بر اساس کالری را انتخاب و به آن وفادار بمانید.

 

غذا سالم و افزایش وزن

 

در خانه قدم بزنید

علاوه بر ورزش سعی کنید در خانه یا حیاط روزی حداقل ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع کنید. این پیاده‌روی تاثیر بسزایی در جلوگیری از افزایش وزن در روزهای قرنطینه کرونا خواهد داشت. اگر در خانه تردمیل دارید حتما از آن استفاده کنید و کالری‌ای را که می‌سوزانید را یادداشت کنید. هیچ چیز مثل پیاده روی و حرکات پرشی باعث سوزاندن کالری نخواهد شد.

 

شما چه راهی را برای پیشگیری از افزایش وزن پیشنهاد می‌کنید.

 

همچنین شما می توانید برای مطالعه بیشتر در این خصوص به مقاله زیر مراجعه کنید.

گیاهخواری؛ مفید یا مضر؟

مطالب مرتبط
افزودن نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + هشت =